De eerste dag - Reisverslag uit Helden, Nederland van De Drie - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Helden, Nederland van De Drie - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Ton vdv

Blijf op de hoogte en volg De

11 Juli 2014 | Nederland, Helden

Vanochtend om 9.10 uur vertrokken onder grote belangstelling! Sanne (dochter), Roul (haar partner), onze Saar (dochter van Roul), Marina (onze schoondochter), Henk en Pieternel, Hans en Greet (de wederzijdse buren) en onze vrienden Japke en Wolter. De eerste foto staat op Facebook. Misschien niet erg flatteus maar de lol is er wel op te zien!
Met een heel klein beetje motregen (de praat niet waard eigenlijk...) vertrokken. De temperatuur was uitstekend om te fietsen en we hebben het Brabantse land met genoegen doorkruist. Probleemloos in Lieshout aangekomen en de lunch genuttigd. Rina had gezorgd voor enkele frikandellekes en hardgekookte eieren. Niks tekort gekomen dus!
Vandaar naar de Peel gereden waar we verwelkomd werden met een grote brand in een boerderij. We waren er rap bij: de eerste brandweerwagen moest nog komen. Het gaat me niet verbazen als vanavond op het nieuws melding gemaakt wordt van zeer veel dode varkens of kippen...
De aankomst in Helden was iets vroeger dan gepland; de gastvrouw van vrienden op de fiets was nog niet thuis. Geen nood: naar het terras ten einde een biertje te nuttigen. Wat blijkt: in Helden hebben ze een golfbaan met bijbehorend restaurant en terras. Het terras is reeds door ons gekeurd en goed bevonden, het restaurant gaan we vanavond proberen. Het is een Japanner met sushi en andere zaken waar we eens duchtig kennis van gaan nemen. Zoals gebruikelijk zullen we daar morgen verder melding van maken.

Met de groeten van de drie.

• 11 Juli 2014 - 20:03

Jos Stevens:

Dag fietsavonturiers,

goed te vernemen dat de kop (eerste dag) er af is, en goed verlopen.
    De mail van Rina met deze link pas nu gelezen, en daarom bij dezen (nogmaals) een goede reis gewenst aan jullie allen! En na het partijtje golf een smakelijk eten aldaar.
    Voor mij zijn jullie nu al (in) Helden!

Ik probeer te volgen.
    Jos

• 11 Juli 2014 - 21:08

Stella:

Het begin is gemaakt. Veel mooie kilometers en geniet. Wij houden jullie in de gaten. Zelf houden wij het simpel en fietsen een stukje langs de Leie in België.
    Groetjes, Stella en John

• 11 Juli 2014 - 23:15

Kunst Op Het Hof:

Hallo rina, ton en ans,
    We zitten hier gezellig rond de tafel bij Lut en Pol als voorspel op Kunst op het Hof en...de Romefietsers waren het gespreksthema. We zijn blij jullie eerste verslag te lezen. Allez, de kogel is door de kerk !
    En vanaf nu alleen nog rechtdoor zeker vermits "alle wegen naar Rome leiden".
    We wensen jullie alle goeds, veel wind in de rug , niet te veel zon op het koppeke, geen fietspech of andere ongemakken, leuke overnachtingsadresjes en ...nog zoveel meer samen genieten van het onderweg zijn naar...het belangrijkste onderdeel van jullie tocht ... zo vertelden jullie toch na de eerste ervaring.
    We volgen jullie !
    lut en pol - thea en willy - andré en carla

• 11 Juli 2014 - 23:17

Willy Moors:

Ik wens jullie kort een veilige en droge reis vanuit EINE terwijl Carla en Lut dat uitgebreid doen op de PC
    Willy

• 12 Juli 2014 - 11:05

Wolter:

Mooi begin! Tja en dat jij nu weer als eerste bij een brand aan moet komen! Niet laten merken dat je er verstand van hebt, hoop ik?
    Succes met het vervolg! Ik wens jullie mooi weer en sterke benen!
    Groet, Wolter

• 12 Juli 2014 - 11:58

Ellie:

Goeie reis! Met frikadellen in de maag, da's alvast een goed begin! Veel succes en plezier!
    Ellie, collega van Rina

• 13 Juli 2014 - 20:51

Lut:

Net de rioolputjes leeg gemaakt, om schade te voorkomen. Ook wij 'genieten' van een aanhoudende gezapige regen.
    Rina die fietsbroeken worden al fietsend gewassen, nu begrijp ik waarom je het met zo weinig bagage kan doen.
    Geniet, geniet, geniet,...af en toe op de tanden bijten en dan op je bestemming aankomen en genieten van lekkere dingen en goed gezelschap. Het kan zo 'simpel weg' fantastisch zijn.

Een trouwe supporter.

LT groetjes