Helau, Mainz voorbij. - Reisverslag uit Nieder-Olm, Duitsland van De Drie - WaarBenJij.nu Helau, Mainz voorbij. - Reisverslag uit Nieder-Olm, Duitsland van De Drie - WaarBenJij.nu

Helau, Mainz voorbij.

Door: Ton vdv

Blijf op de hoogte en volg De

15 Juli 2014 | Duitsland, Nieder-Olm

Vanmorgen met droog weer vertrokken uit Boppard. Een zaak in het vooruit: het weer werd in de loop van de dag alleen maar beter, we eindigden met een blauwe hemel met prachtige wolkpartijen. Hollandse Carel Willink-luchten.... 420 km gefietst en dan Hollandse luchten, da's even slikken...

Hoe dan ook: de reis langs de Rijn is aangenaam,ook als je niet op een boot zit en Willie Alberti niet hoort zingen (vooral dan trouwens..;>)). Het was gisteren de eerste keer dat we niet bij de eerste telefonische aanvraag een kamer konden krijgen. Twee keer gebeld dus en nu in Nieder-Olm in een redelijk luxe hotel neergestreken. Blijkbaar hebben ze niet zoveel klanten die met de fiets komen. We reden het hotel voorbij omdat we niet direct zagen in de juiste straat te zijn en direct spurtte de directrice naar buiten om ons terug te roepen.

Onderweg het Groningse echtpaar weer gezien dat we gisteren al spraken. Soms voel je je toch als het ware verslagen: hij op teenslippers (en daar kan ik met mijn gewone slippers niet tegen op) en beiden zo'n 35 kilo bagage (tent, kookgerei, etc) bij zich (wij zo'n 12 kg). Baas boven baas zullen we maar zeggen.

Na zo'n 50 km verlaten we de Rijnoever en gaan langzaam omhoog. Wind in de rug, voldoende sterk om het vals plat te compenseren. Direct wel een stuk minder druk met fietsers en de koperen ploert begint zich te doen gelden. Dat laatste is voldoende om een extra terrasstop in te lassen alwaar ondergetekende nogmaals een zelfgebakken kuchen nuttigt en de uitbaatster bedenkelijk kijkt als we melden dat we op weg naar Rome zijn.
We passeren Mainz buiten de stad om. Om de titel van dit stuk proza te begrijpen moet je wel met carnaval naar de Duitse zender WDR gekeken hebben: al meer dan 30 jaar zenden die de carnavalszitting van Mainz op vrijdag voor carnaval uit en de feestelijk bedoelde uitroep is aldaar niet "alaaf" (zoals elders in het Rijnland) maar "Helau". Vandaar dus.

Als gebruikelijk even de rapportage Duitse keuken: langs de Rijn in Boppart dachten we:" aardig terras, hier kunnen we wel eten!" Wat blijkt: een Chinees met nasi goreng en zo..... Dat terras beperkte zich dus tot een biertje en een wijntje. Dan maar de stad in gelopen en op de marktplaats een terras genomen. Prima gegeten en gedronken, op Duitse wijze maar niks te klagen.
Ter afsluiting een promenade digestieve ondernomen en tijdig te bed.

Tot zover maar weer met de groeten van.

De drie

• 15 Juli 2014 - 20:03

Wolter:

Eindelijk mooi weer!? En ook nog wind in de rug? Nou kan het natuurlijk helemaal niet meer stuk! Zo hoort het! Geniet ervan.
    Groet,
    Wolter

• 15 Juli 2014 - 23:34

Aniek:

Hoi allemaal,

Klinkt goed!!
    Heel veel fietsplezier maar ook succes!

Liefs.

Erik, Aniek, Bas, Evi, Femm en Stijn.

• 16 Juli 2014 - 09:20

Tom Greuter:

Hoi Ton en Ans en de andere deelnemer,
    Ik heb jullie verslag gelezen.
    Ik vond het erg leuk om te lezen.
    Fijn dat jullie zo'n goed weer hebben, en dat het fietsen nog steeds goed gaat.
    Ik hoop dat de tocht verder goed blijft verlopen. Ik zal wel vaker een verslag van jullie lezen.
    Heel veel Groetjes,
    Tom Greuter.

• 16 Juli 2014 - 12:47

Leon:

Dag Ton en fietsvrienden,
    Wat een prachtige verhalen. Als die de werkelijkheid benaderden dan gaat het jullie goed. En dat is mooi om te lezen. Nog heel veel fietsplezier met elkaar.

Hartelijke groet,
    Leon

• 16 Juli 2014 - 15:51

Nelly:

Dag zus, Ans en Ton

Eindelijk wat bekomen en wat tijd gemaakt om jullie spannende verhalen te lezen(wel veel zo allemaal achter elkaar) maar zo mooi dat ik 't me levend kan voorstellen alsof ik mee op de fiets zit!
    Hopelijk is de regenkledij voorgoed opgeborgen nu,maar zoals de voorspellingen hier zijn zal 't dan smeren worden want 30° is ook wat veel he.Maar ervaren fietsers als jullie weten daar wel raad mee.
    Nog veel fietsplezier,het gaat jullie goed!

grt nelly