Nondeju, that is different cook... - Reisverslag uit Weil der Stadt, Duitsland van De Drie - WaarBenJij.nu Nondeju, that is different cook... - Reisverslag uit Weil der Stadt, Duitsland van De Drie - WaarBenJij.nu

Nondeju, that is different cook...

Door: Ton vdv

Blijf op de hoogte en volg De

18 Juli 2014 | Duitsland, Weil der Stadt

Vanochtend vertrokken uit Bruchsal met de waarschuwing van de heer Reitsma: nu is het afgelopen met de makkelijke etappes. Dat bleek om twee redenen waar. De eerste reden is de moeilijkheidsgraad in hoogte: veel omhoog over deels matige paden die behoorlijk energie vragen en daarnaast: de temperatuur. Vandaag zo'n 34 graden in de schaduw voor de kiezen gehad. Dat is heerlijk met een biertje en een bbq in de tuin maar kost op de fiets bergop veel moeite. Hoe dan ook: we deden het weer, 70 km verder zijn we aangekomen in Weil der Stadt.

Energievretend, zeker, maar ook een mooie etappe. Veel door bos gefietst waar de paden dus niet alle verhard waren maar wel veel schaduw en dat kun je wel waarderen op zo'n dag.
De lunch namen we op een terras van een fitnesscentrum. Ik ging naar binnen om wat te drinken te bestellen en de waterflessen te vullen. Bleek het water voor de waterfles ook €1,25 te kosten.
We hebben op het terras de eigen boterhammen opgegeten en hadden het gevoel toch voldoende te hebben gespendeerd aan de "gastheer".

In de middag een extra pauzemoment genomen. Op een mooi terras in recordtijd een grote fles mineraalwater achterover geslagen. Daarna zonder bijzonderheden doorgereden naar Weil der Stadt. Over dezelfde afstand wel ruim 1,5 uur langer gedaan dan gisteren maar we zijn weer trots het gedaan te hebben.

Nog even de reactie van Wolter en Johan van gisteren: ik weet niet welke Reitsmaroute jullie reden maar wij zijn met de GPS in de aanslag nauwelijks van het rechte pad afgeweken. Dat kan natuurlijk ook niet met drie zulke rechtschapen types....
Enfin zo kan die wel weer, het zeer verdiende biertje wacht...

Groeten van

De drie

• 18 Juli 2014 - 19:50

Lut:

dikke duim voor jullie zou Helena zeggen!!!
    Dat hebben jullie alweer flink gepresteerd dan nog met zo een temperatuur.(wel goed om de bandjes te laten wegsmelten) santé en neem maar 2 biertjes...dik verdiend.

• 18 Juli 2014 - 21:57

L & P:

Amai, ferm trio zijn jullie, in de tour de France nemen ze al eens een rustdag dat is aan jullie precies niet besteed. Blijven drinken hé bij zulke temperaturen en ook nog genieten onderweg. Lieve groeten uit het hete Vlaanderen.

• 18 Juli 2014 - 22:28

Wolter:

Dat was dus heftig vandaag! Maar ik begrijp dat de kuiten en knieën het gehouden hebben. En dat die koperen ploert jullie gegeseld heeft. Ach en wat die "Reitsma-route betreft, wij reden hem nog in het pre-GPS tijdperk, dat zal het verschil zijn. Maar morgen leiden alle wegen naar de eerste Alb, de Schwäbische! Als je die gehad hebt zijn de echte Alpen een peuleschil. Succes bij het overwinnen van die opgang naar de hoogvlakte.
    Zelf vandaag bij ruim 30graden een traingsritjje gemaakt! na 50 km waren de pijp en de bidons leeg! Ik hoop echt op wat aangenamere temperaturen in augustus. Mijn respect voor jullie was al groot, maar is weer een stukje gegroeid.
    En zoals een bekend Fries filosoof al eens zei, uiteindelijk is het een kwestie van: gewoon troch fytse!
    Hou vol en heb lol!

Groet,
    Wolter

• 18 Juli 2014 - 22:30

Mariette Neven:

Goed van jullie! Fietsen met zo een temperatuur, Rina was hier een beetje bang voor. Een terrasje doet dan achteraf eens zoveel deugd. Wees voorzichtig en morgen weer met frisse (warme) moed verder.

• 18 Juli 2014 - 22:39

Frans:

Het is toch wel byzonder knap om bij dergelijke temperaturen zo'n eind te fietsen. Wij zitten al te puffen en te zweten als we niets doen. Morgen zou het bij "us" wel 34 graden kunnen worden; dat wordt dan rusten en veel drinken. Binnenkort fietsen jullie Zwitserland binnen en daar zijn de wegen beter evenals de temperatuur. Hou vol en geniet ervan !
    Frans

• 18 Juli 2014 - 23:25

Bebbel:

Ojee,dat is pittig. Niet overdrijven ,hè? Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, dus neem de koelste! Succes Bebbel

• 19 Juli 2014 - 05:59

André:

Ook in de Tour de France krijgen ze momenteel wat bergen te verteren. Knap van jullie om te strijden in de helse temperaturen en door te gaan. Natuurlijk 'blik vooruit en niet omzien' . Zeker krijg je met de bergen de mooie panorama's als uitzicht en dat is dan de beloning wetende dat na elke afdaling weer een bergop komt. Geniet van het golvend parcour.