Rustig naar Tübingen - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van De Drie - WaarBenJij.nu Rustig naar Tübingen - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van De Drie - WaarBenJij.nu

Rustig naar Tübingen

Door: Ton vdv

Blijf op de hoogte en volg De

19 Juli 2014 | Duitsland, Tübingen

Na een goede nachtrust naar Tübingen vertrokken. De voorspelling -en die blijkt juist- was dat de temperatuur in dit deel van Duitsland naar de 36 graden zou gaan. Dus besloten om 6.30 uur op te staan en een overzichtelijke afstand te fietsen. 41 kilometer verder ligt Tübingen dus de keuze is gauw gemaakt. Mooi stuk fietsen, veel door het bos. Vlak voor Tübingen - de temperatuur telt dan al- een afdaling van 4,5 km, bij deze weersomstandigheden een feestelijk cadeau.

In Tübingen gaan we overnachten in de jeugdherberg. Wel een bijzonderheid voor drie 60+ers. We hebben een kamer met ons drieën, perfecte douche en toilet en uitstekende bedden dus wie doet ons wat.
Dadelijk een kijkje nemen in het centrum van Tübingen, en alvast het verjaardagsdiner van Ans nuttigen. Morgen is haar verjaardag maar je kunt het maar gehad hebben!

De Duitse keuken blijft tüchtig en ruim in de hoeveelheden. Van afvallen zal nog niet veel terecht gekomen zijn.

Tot zover maar weer.
Met de groeten van
De drie

• 19 Juli 2014 - 15:46

Lut:

Verstandige drie zijn jullie om op tijd te vertrekken en op tijd te stoppen.Ook hier tropische temperaturen.Heb aan jullie gedacht en ik moest maar naar Bilzen.
    Genieten jullie maar even van de fiets af .xx

• 19 Juli 2014 - 16:50

Ans:

Hallo alle drie!
    Iech krijg steeds mie respekt veur uuch!!!! Vendaog evekes nao de stad gefietst. 't waos bekans neet te doen en veer höbbe de fiets aon de Wiekse kant laote stoon. Mos neet traon deenke, tot v'r de brögk euver moste!!! En geer pedaleert dao in die hits euver die berrege! CHAPEAU!!!!!!

Ans, ken je 'm nog:
    Vanavond is de avond
    en morgen is de dag,
    dat ik je feliciteren mag!
    Dus:
    Er is er een jarig HOERA HOERA !!
    Dat kun je wel zien,
    Dat ben jij !!
    Proficiat en een heel kleurrijke dag gewenst! (origineel stond dit bovenste in allerlei kleurtjes, maar helaas werkt mijn knip en plakwerk niet in kleur!!!!)
    Alle drie voor morgen een extra leuke dag gewenst!
    Groetjes,
    Ans

• 19 Juli 2014 - 16:54

Stella Houten:

Hallo Ans,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er even geweldige dag van. John en ik drinken er een op jouw gezondheid.
    We genieten weer van jullie verslagen.
    Voorzichtig aan met de hitte.
    Groet, Stella en John
    19-7-2014

• 19 Juli 2014 - 17:57

Bebbel:

Tja...dat is nostalgie, slapen in de jeugdherberg! En zo'n fietstocht helpt dus ook al niet om af te vallen. Geniet van jullie avond en nacht en tot morgen. Kus Bebbel

• 19 Juli 2014 - 19:55

Wolter:

Dat korte ochtendritje lijkt in die temperaturen een verstandige keus. En in Tübingen is het vast wel een middagje uit te houden. Ans alvast gefeliciteerd, ook van Japke. Morgen succes op de Schwäbische Alb en een hele mooie (verjaar)dag gewenst.
    Groet,
    Wolter

• 19 Juli 2014 - 20:11

Frans Leseur:

Hallo alle drie...chapeau en dan met deze temperatuur ook nog fietsen dat grenst eigenlijk aan het ongelooflijke....maar niet voor jullie. Jullie zijn immers door en door gehard in de reis naar Santiago !
    maar je moet het toch maar doen. De mooie verslagen doen vermoeden dat de schrijver goed tot zeer goed wordt verzorgd door de medereizigers en zo hoort het ook he Ton ? Wel verdiend !
    Ans wens ik vanuit Maastricht morgen een hele fijne verjaardag en alle goeds toe....hieperdepiep en drie sterretjes oet Mestreech
    Rina probeer het vol te houden tussen die twee krasse knarren ! en voor morgen........
    smakelijk fietsen
    frans

• 19 Juli 2014 - 21:08

Tonneke Benedict Mirella Twan Hannah Lucas En Jo:

Vaan harte Perficia en nog vaol jaore in gooij gezoondheid!!!!!!!

• 19 Juli 2014 - 21:12

Conny:

't Zal vast niet meevallen. Het fietsen gaat nog wel maar als je stil staat dan loopt het water overal tenminste bij mij.
    Maar Ans van harte met weer een jaar erbij en een mooie tocht morgen.
    Liefs, Conny

• 19 Juli 2014 - 23:31

Eline Claassens:

Dag alle drie,
    Vaak heb ik aan jullie gedacht de afgelopen dagen met die hitte.
    Goed om vroeg te vertrekken.
    Is het een mooie route? Te doen?
    Heerlijk denk ik om te vertrekken en aan te komen, goed eten een lekker bed
    wat heb je maar weinig nodig
    Ans een fijne verjaardag en bijna alweer diei van Rina
    ben benieuwd naar jullie belevenissen

lieve groet,

Eline

• 20 Juli 2014 - 08:28

Lut:

Ans een fijne verjaardag ook al zal het al zwetend op de fiets zijn.Tussendoor zeker eens toosten met een lekker fris biertje.
    Ondertussen hebben jullie al een week om.
    Ik ga nu joggen in de bos terwijl de temperaturen nog doenbaar zijn.
    Dag zus xx

• 20 Juli 2014 - 10:33

Nelly:

Hip hip hip hoera voor de jarige,doe 't rustig aan zeker met die hitte,Misschien komt er afkoeling zo voorspellen ze voor hier toch?
    Geniet ervan,wij genieten van de mooie verslagen.
    grtjs alledrie

• 20 Juli 2014 - 10:50

Henny Van Wessel:

He die jarige job, proficiat Ans, nog vele jaren en dat je nog lang mag en kunt fietsen!!!! Wat een onderneming, denk vaak aan jullie.
    Tjonge, het is toch wel een opgave om met dit warme weer elke morgen weer op de fiets te stappen. Maar uit de verslagen op te maken, redden jullie het uitstekend. Geniet ervan en relax op zijn tijd . Wij genieten van de prachtige verhalen en houden ons rustig.
    dikke poen en groetjes voor jullie drietjes. Veer drenke vanaovend eine op uch!!
    Henny en Theo

• 20 Juli 2014 - 11:55

Ank:

Lieve Jarige Ans,
    Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    I hoop van harte dat er nog heel veel sportieve, gezonde jaren volgen.
    Je verjaardags diner heb je al gehad hopelijk heb je er van genoten.
    Geniet van alles. Leuk al jullie ervaringen te lezen.
    Lieve Groetjes Ank