Den Schwäbischen Alp gemeisterd! - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van De Drie - WaarBenJij.nu Den Schwäbischen Alp gemeisterd! - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van De Drie - WaarBenJij.nu

Den Schwäbischen Alp gemeisterd!

Door: Ton vdv

Blijf op de hoogte en volg De

20 Juli 2014 | Duitsland, Sigmaringen

Uiteraard de dag begonnen met "lang zal die leven! " . Rina heeft nog een verrassing: een truitje met "route 66" leek haar wel passend. Ans heeft het de hele rit gedragen.
Vanuit Tübingen vanochtend om 8.00 uur vertrokken. Volgens het schema in het boekje dat Rina beheert, stonden er ruim 20 kilometers klimwerk op het programma. De eerste 14 kilometer blijkt dat vals plat dat niet echt de moeite waard is maar dan komt het: over een paar kilometer zo'n vierhonderd meter omhoog en dat merk je wel.
Zoals de lezertjes van Santiago nog zullen weten: die Hollanders kunnen het nogal zeggen maar als het gaat over bergop fietsen dan moet je bij de Belgische afvaardiging in De Drie zijn. De Hollanders praten bergop aanzienlijk minder, ook als ze gestopt zijn of een stuk lopen. Rina is dan al boven, heeft de tijd om het Belang van Limburg te lezen (nou ja, bij wijze van spreken, ze heeft de krant niet bij zich) en met mensen uit Neerpelt die met de motor gekomen zijn een conversatie te starten (niet bij wijze van spreken, die stopten op de parkeerplaats waar Rina op de andere twee wachtte).
Als Ans en Ton bij de parkeerplek waar Rina wacht aankomen hebben die nog wat tijd nodig om bij te komen maar dan het laatste stuk op.
Wat blijkt: 200 meter na die parkeerplaats zijn we boven en gaat de reis met prachtig weer langzaam glooiend naar beneden over de andere bijna 40 kilometer naar Sigmaringen waar we nu zijn. Lopende die 40 kilometer komen de teksten bij de Hollanders ook weer terug....

Vanaf het begin van de middag ziet de hemel er dreigend uit, er is ook onweer voorspeld. Maar we hebben geluk, we komen droog in Sigmaringen aan. We hebben gereserveerd in Gästehaus Pfefferle. Ans enTon worden verwezen naar het oudste huis van het dorp 50 meter verderop alwaar de uitbater een perfecte voorziening heeft gemaakt om te overnachten. Rina zit in de "hoofdvestiging", een Duitse uitgave van een Engelse cottage. Ook prima voorzien.

Nog even een culinaire boodschap uit Tübingen. We aten in de Rathauskeller. De jarige had putengeschnetzeltes (kippen stukjes in een romige saus, overheerlijk) en Rina en Ton hebben beiden een forel soldaat gemaakt. Voor ondergetekende de lekkerste van de afgelopen jaren. Dus als u weer in Tübingen komt.....

Tot zover maar weer.
Met de groet van
De Drie.

• 20 Juli 2014 - 18:00

Roger En Josette Jacobs Mesotten:

Beste buurvrouw en comp.
    Wij hebben je gevonden en blij dat jullie het goed maken.
    Hier puffend warm in diepenbeek met wat afkoeling deze namiddag. Een regenbui ! heerlijk !
    alweer een dikke proficiat voor wat je weer aan het doen bent.
    roger heeft het donderdag ook weer gehaald. Met de fiets heen en weer naar Kevelare (een bedevaartsoord heel vooraan in Duitsland) - 250 km onder een brandende zon - maar heel fijn geweest.
    Nog een fijn verlof
    roger en josette

• 20 Juli 2014 - 18:50

Wolter:

Mooi dat jullie deze Alp gemeisterd hebben! Geeft vertrouwen voor de Alpen die nog komen. Ik hoop dat jullie het ook de komende dagen droog houden en dat je met mooi weer de Alpen ingaat!
    Blijf genieten.
    Groet,
    Wolter

• 20 Juli 2014 - 19:53

Corry Van Heeringen:

Hoi Ans en Ton en Rina.
    Ans, van harte gefeliciteerd met je zesenzestigste verjaardag en dat en route, weer wat anders dan vorig jaar met je feestje. Ik lees dat jullie al goed zijn opgeschoten, wat een sportievelingen zijn jullie toch! Knap hoor. Nog een prettig verloop voor de rest van de reis gewenst. Het grote klimwerk moet nog komen, maar volgens mij gaat dat prima lukken. Geniet ervan en groetjes van Corry van Heeringen.

• 20 Juli 2014 - 21:08

Nin:

Hola,
    Ah ja, je hebt het over mijn zus. Fier dat ik op haar ben dat ze die Hollanders het nakijken geeft. Was ze in haar jongere jaren vroeger op de fiets gekropen dan had de Ronde van Frankrijk er wel in gezeten. We hadden nog van haar gehoord. Wat ze nu presteert.... apetrots ben ik.
    Wij hebben vandaag ook onder een 35gr gefietst, zo'n 50km ocharme maar met ondersteuning.Aangenaam was dat maar toch ook dorstig.
    Rinake, zet hem op. Op het WK waren ze wel voor ons maar dat zal deze keer niet waar zijn.

Adios
    nin

ps feliz navidad Ans

• 21 Juli 2014 - 11:34

Mariet:

Aan de drie, speciaal Rina,
    Leuk jullie tocht te volgen. Ik krijg nu ook steeds een mail en dat is leuk. Het fietsen heb ik ook weer herontdekt. Het was heel leuk om naar Brussel, Ernage te fietsen. Fietstochten zijn toegevoegd aan mijn lijstje van leuke dingen. Veel plezier op jullie verdee reis.
    Groetjes Mariet

• 21 Juli 2014 - 14:59

André En Carla:

Hallo Rome-trippers,
    Eerst nog even luidop zingen : "Lang zal ze leven...in de gloria" of na deze puike prestaties past misschien nog beter : "Glory Halleluia Ans " !
    Het weer is hier op onze nationale feestdag een beetje in een dipje...hoe zou dit komen? Oh ja, we hebben nog altijd geen regering hier hé, moest het jullie interesseren , nog niet in Vlaanderen en ook nog niet in België. Alhoewel Clouseau een nieuw Belgisch volkslied gemaakt heeft voor Vlamingen en Walen ,samen sterk. Mooie nieuwe poging nu de rode duivels hype wat aan het wegebben is.
    Genoeg over het thuisfront want Rome komt stilaan al korter bij .Geniet ervan en blijven trappen hé !
    groeten uit alken
    andré en carla