Bijna de Bodensee. - Reisverslag uit Bitzenhofen, Duitsland van De Drie - WaarBenJij.nu Bijna de Bodensee. - Reisverslag uit Bitzenhofen, Duitsland van De Drie - WaarBenJij.nu

Bijna de Bodensee.

Door: Ton vdv

Blijf op de hoogte en volg De

21 Juli 2014 | Duitsland, Bitzenhofen

Vanochtend weer op tijd vertrokken, om 8.15 uur zaten we op de fiets. Onze slaapplek had een tüchtige uitbaatster; zij bood al vanaf 6,30 uur de mogelijkheid om te ontbijten. Maar ja, we zijn natuurlijk wel op vakantie...
Met een grijze hemel, een redelijk vlak landschap en wind tegen richting de Bodensee. Een beetje een Hollands dagje fietsen in het begin, daar kennen we die omstandigheden ook. Na 20 km komen de klimmetjes weer in beeld en weten we weer dat we op vakantie zijn.
Dat is ook het moment dat we echt van Duitse landschap beginnen te genieten. Natuurlijk deden we dat eerder op de tocht ook al, maar Baden-Würtenberg met de afwisseling van bos, landbouw en dorpjes heeft wel iets extra's.
Tussen de middag geluncht in een café langs de route. De uitbaatster verklaarde al snel dat ze 80 jaar was en al 60 jaar het etablissement runde. Ook soepel: geen Strammer Max (Duits voor uitsmijter) op het menu maar die werd op aanvraag geleverd. Mevrouw meldde ook nog dat ze in deze periode van het jaar veel Hollanders te gast heeft die richting Rome gaan. Ze keek er wel bij op een manier die doet vermoeden dat ze van oordeel is dat die allen rijp voor opname in de psychiatrie zijn.

Het laatste stuk naar Bitzenhofen (daar zijn we nu) gaat -op een helling na- bergaf en zo zijn we tijdig op het adres alwaar we een studio voor ons drieën hebben.

Ton ging als (pre-)tiener met zijn ouders en zussen in deze streek op vakantie. Wij sliepen in Bilafingen. Dat ligt ongeveer 25 km van de route en ik vind het te ver om even naar toe te fietsen. Wel komen allerlei herinneringen plezierig boven.

Tenslotte -traditiegetrouw- het eten van gisteren. In Sigmaringen vonden we in het centrum een aangenaam restaurant. Blijkbaar wist de burgemeester dat we er waren en van de verjaardag van Ans want op het plein voor het restaurant zat de harmonie klaar om te spelen. Dat deden ze ook en onder de tonen van Duitse blaasmuziek hebben we lekker gegeten.

Tot zover maar weer met de groeten van

De Drie

• 21 Juli 2014 - 17:31

Carlette En Hans:

Zo zijn we zelf een weekje weg en zie ik dat jullie al bijna Duitsland doorkruist hebben. Maar zo te lezen gaat het allemaal goed en voorspoedig met veel hap en trap. Leuk om jullie verslagen te lezen! Zo genieten wij ook een beetje mee. En wie weet als wij 60plus zijn dat wij een poging wagen. Maar dat zal een stuk dichterbij zijn. Wij wensen jullie veel fietsgenot toe met vele mooie vergezichten en blijf vooral schrijven :-)
    Groetjes de overbuurtjes

• 21 Juli 2014 - 21:02

Wolter:

Zo te lezen zit alles mee, behalve de wind. Dat die maar snel achter jullie aan mag komen. Benieuwd wat jullie doen, energie opdoen (alsof dat nodig zou zijn) bij de Bregenzer festspiele of direct doorstomen naar de Alpen. Waar je ook voor gaat, doe het met verve!
    Groet,
    Wolter

• 21 Juli 2014 - 22:27

Bebbel:

Gelukkig dat jullie nog steeds jullie trip als vacantie beschouwen! Peddel lekker door, liefs Bebbel

• 22 Juli 2014 - 08:42

May:

Zo hoort het op zijn minst een harmonieorkest bij je ontbijt Ans! Geweldig. ook bij kij komen nu de leuke herinneringen van Bilafingen boven!

Liefs May

• 22 Juli 2014 - 09:16

Emmy En Ton:

Gefeliciteerd met je verjaardag Ans.
    Leuke verhalen, we komen helemaal in de Stimmung.

• 22 Juli 2014 - 11:29

Ans:

Als jullie weer zo vroeg vertrokken zijn, zien jullie op dit moment misschien wel de Bodensee voor jullie liggen! Met de eilanden Mainau en Reichenau. Mainau het bloemeneiland. Weet je nog Ton, dat papa daar op een bankje zat, steunend op zijn ("Engelse") paraplu en dat wij langs liepen en dan heel hard en overdreven "guten Tag Herr Baron" riepen! En papa nam dan zijn strooien hoedje af en knikte minzaam! Ik geloof dat we wel 20 keer, samen met Yvonne langs gelopen zijn. En lachen!!!
    Maar ik denk, dat jullie de eilandjes niet zullen bezoeken, jullie zullen daar wel de grens over gaan en rustig door pedaleren richting Italië.
    Hopelijk hebben jullie aangenaam fietsweer!
    Guten Fahrt, und Tschüss!
    Ans