66 kilometer regen..... - Reisverslag uit Meran, Italië van De Drie - WaarBenJij.nu 66 kilometer regen..... - Reisverslag uit Meran, Italië van De Drie - WaarBenJij.nu

66 kilometer regen.....

Door: Ton vdv

Blijf op de hoogte en volg De

26 Juli 2014 | Italië, Meran

We vertrokken vanochtend uit Glurns met regen, in Latch geluncht en met regen aangekomen en vertrokken om met regen aan te komen in Merano.
De Bodensee was een regenbui maar deze deed ook mee. Ook nu weer om het kort te omschrijven: alles nat.

Om twee redenen jammer: het nat worden natuurlijk en minder kunnen genieten van de tocht. In de regen kunnen zien dat het een geweldige afdaling (bijna geheel bergaf de 66 kilometer) moet zijn bij helder weer. Ongelooflijk veel fruitbomen, wijngaarden en op de achtergrond (en soms heel dicht bij) steeds de hoge bergen.

Onderweg maar in een café geluncht, normaal eten we een boterham in de berm op een bankje maar met dit weer is dat geen doen. De lunch dan ook maar op zijn Italiaans: pizza, carpaccio en pasta respectievelijk gegeten.

Zoals ik zei, de weg is prachtig. Nederland is trots, en terecht, op de fietsvoorzieningen. In Italië hebben ze nu een nieuw fietspad aangelegd van de Reschenpas naar Merano. Ik schat dat 10 kilometer niet echt verhard is, de rest is prachtig asfalt door mooie natuur.

Zoals gezegd, bijna een hele afdaling vandaag en dat kost remblokken. Van Ton en Rina de achterremblokken "even" vervangen. Volgens de folder kan dat in tien minuten, ik was er twee uurtjes braaf mee.

Tot zover maar weer met de groeten van

De Drie

• 26 Juli 2014 - 19:39

Jenny:

Wat jammer van al die regen, kan me voorstellen dat jullie een beetje balen van al dat nat. Hoop dat het nu zal opklaren zodat je ook veel meer kunt genieten van de omgeving.
    Vind het heel erg knap. Wens jullie heel veel sterkte en geniet toch zoveel mogelijk.

Groetjes,
    Jos en Jenny.

• 26 Juli 2014 - 20:26

Wolter:

Klote weer dus! Zelfs Peter Timoteef had het hier in z'n weerbericht over het slechte weer in het noorden van Italië: daar kon je maar beter binnen blijven, melde hij! Dat is dus zwaar afzien. Hopelijk wordt het verder naar het zuiden wat meer 'echt' Italiaans weer. Voorlopig in ieder geval nog wat valsplat naar beneden. Wij duimen voor beter weer voor jullie!

• 26 Juli 2014 - 21:22

Lut:

Wij duimen voor beter weer...want opndertussen hebben jullie al voldoende water gehad.Ik zal de Hoelbeekse zon doorsturen naar jullie.
    groetekes

• 27 Juli 2014 - 08:32

Lou:

Hallo, hallo
    Jammer dat de zon het laat afweten, maar achter de wolken schijnt de zon!
    Misschien af en toe eens een schietgebedje doen....dat helpt.
    Maar ondanks, jullie doen dat geweldig!!!!!!!!!!!!
    Groetjes.