In Sweet Verona - Reisverslag uit Verona, Italië van De Drie - WaarBenJij.nu In Sweet Verona - Reisverslag uit Verona, Italië van De Drie - WaarBenJij.nu

In Sweet Verona

Door: Ton vdv

Blijf op de hoogte en volg De

29 Juli 2014 | Italië, Verona

Niet alleen de stad is sweet, ook ons B&B draagt de naam Sweet Verona. Toch om te starten een bijzonderheid: in Italië krijg ik in Verona de eerste keer een kwitantie.
Na ruim 57 kilometer fietsen in Verona aangekomen. De tocht was weer mooi maar opvallend was dat regen en onweer blijkbaar in deze streek stevig heeft huisgehouden. Op de fietspaden veel modder en stenen, tot ter grootte van een stevige appel, gespoeld.
De weg volgde op de kaart weer de rivier maar ook hier verlaten we zo nu en dan de oever om een klimmetje van +10% te nemen. Na een klim volgt vaak een afdaling. Lijkt heel prima totdat onder aan de afdaling een boom over het fietspad ligt en de boel behoorlijk verspert. Dus bagage van de fiets, fiets over de boom getild onder supporterend gedrag van de dames en weer verder gegaan. .
Zoals het dan gaat: na die afdaling weer een klim en vrijwel boven aangekomen hebben we de lunch genoten op een bankje. Nog even iets omhoog gelopen naar een "Punto panoramico" (of zoiets, in elk geval een uitzichtpunt) waar vandaan van een prachtig uitzicht over het dal te genieten viel. Daar nog een Duits viertal tegengekomen die begonnen met tevreden te melden dat ze in Innsbruck gestart waren. Ze vielen wel stil toen wij daar Nederland tegenover zetten...

Het weer dat we hadden gedurende de tocht was overigens prima: niet te warm en droog. De eerste regen van vandaag viel toen we net de B&B in gingen.

Het landschap is nu echt anders, we hebben de Alpen (of hier de Dolomieten) verlaten. Hier bestaat de landbouw vooral druivenkweek. In de bergen, vooral in Zuid Tirol, valt toch wel op dat er een onafzienbare rij met aanplantingen van appelbomen staat. De Haspengouw (voor de Hollanders: het gebied bij Hasselt waar Rina woont) staat bekend om zijn fruitteelt maar is slechts een postzegel ten opzichte van wat er in Noord-Italië aan plantages ligt. Je begrijpt niet dat ze de appels verkocht krijgen.

In Verona hadden we een B&B gereserveerd maar die bleek meer dan 4 kilometer buiten het centrum te liggen. Dus eerst naar het centrum gefietst en daar via het toeristen-informatiecentrum aan informatie gekomen. Uiteindelijk bleek dat niet echt te helpen en zag Rina de B&B waar we nu zitten zo maar aan de straat aangekondigd. Aanbellen en hopla, geregeld in een prima accommodatie op een steenworp van de Arena.

Dadelijk in de stad eens kijken of het hier inderdaad zo mooi is als ze allemaal zeggen. De opera gaat er niet van komen: vandaag wordt Aida opgevoerd en het goedkoopste kaartje dat we kunnen krijgen kost €129,00. We besloten om maar eens een keer een cd te kopen.

Tot zover maar weer met de groeten van

De Drie

• 29 Juli 2014 - 21:56

Jos En Hilde:

Hallo aan onze Helden,
    Nog eens een reactie onzerzijds. We volgen niet alleen met belangstelling maar ook met veel plezier en nog meer verbazing en respect jullie avontuurlijke fietstocht, vanuit het 'vochtige'Haspengouw (ja, voor de twee, er bestaat ook een 'Droog'), maar in beiden wordt het de laatste dagen alsmaar natter (hoewel, in vergelijking met andere regio's mogen we nog niet klagen). Maar jullie weten al dat regenweer goed te trotseren en te verteren ...
    En heeft jullie 'Sweet Verona' ook een balkonnetje, van waarop Julia de romances van Romeo mocht vernemen?
    Wij vertrekken overmorgen met onze fietsen naar het Sauerland voor een lang weekend, en omdat we niet weten of we daar op jullie dagelijks reisverslag kunnen reageren, alvast een mooie en gelukkige verjaardag gewenst Rina!
    P.s.: als het weer het toelaat en de hellingen niet te stijl zijn is er kans dat we onze fietsen uit de auto laden en een eindje gaan fietsen, ;-)
    Groetjes
    Jos en Hilde

• 29 Juli 2014 - 23:07

Martina:

hallo Rina en reisgenoten het heeft wat geduurd eer ik jullie gevonden heb.(ben geen held op de computer) maar ik lees dat jullie al heel wat meegemaakt hebben en al een heel eind gefietst .Chapeau hoor ge moet het maar doen hou er de moed maar in jullie kunnen het.Fier om zo een avonturierster in de familie te hebben. Nog heel veel fietsplezier geniet van al het mooie bij regen of zonneschijn en tot volgende keer.Groetjes Martina

• 30 Juli 2014 - 13:57

Willem:

Dag gele truidragers,

Het gaat geweldig als ik zo eens af en toe jullie reisavonturen bekijk. Ondertussen leest Ton ook zijn mail om toch maar op de hoogte te blijven van de avonturen in Vught. Mijn dochter is toevallig in de buurt van Verona en heeft ook af en toe last van regen, maar vanaf morgen wordt het een stuk beter. Ik zou zeggen fiets lekker door, veel bewondering vanuit Vught.

Groeten, Willem