Nog minder dan 100 kilometer.... - Reisverslag uit Ponzano Romano, Italië van De Drie - WaarBenJij.nu Nog minder dan 100 kilometer.... - Reisverslag uit Ponzano Romano, Italië van De Drie - WaarBenJij.nu

Nog minder dan 100 kilometer....

Door: Ton vdv

Blijf op de hoogte en volg De

07 Augustus 2014 | Italië, Ponzano Romano


Langzaam maar zeker nadert het einde van de tocht. We verlaten het prachtige Umbrië en rijden de provincie Roma binnen naar het plaatsje Ponzano Romano.
In tegenstelling tot wat onze Wolter in een reactie schrijft: de klimmen die we doen zijn bepaald geen molshopen of Wolter moet een paar reuzemollen in zijn tuin gekregen hebben sinds we weg zijn.
Rina heeft er een rekenexercitie aan gewijd: we hebben 619 klimmeters achter de rug en dat is weliswaar de Reschenpas niet maar ook niet niks. Met een temperatuur van dik in de 30 graden kost het in elk geval genoeg energie. Maar, zoals steeds: de uitzichten die je retour krijgt maken de inspanning meer dan goed.

Je komt ook bij verrassende plaatsen: Calvi di Umbria zijn we gepasseerd. Onvermijdelijk moet ik dan denken aan buurman Hans van Wijhe wiens bedrijf immers Calvi heet.

We fietsten vandaag 59 kilometer en er resteren er nog 83. Twee dagen van even meer dan 40 kilometer moeten we nog. Moet te doen zijn.
Maar ja, dan kom je aan en dan? Even tijd voor filosofie, zou ik zeggen.

Confucius - hij heette eigenlijk Kǒng Fūzǐ maar de Romeinen maakten er het hunne van- was een Chinese wijsgeer en leefde van 551 tot 479 voor Christus. Hij lijkt al verstand van fietsen over afstanden te hebben (wat een sterk stuk is want de fiets is nog niet uitgevonden) gezien zijn uitspraak "De weg zelf is je bestemming", zij het dat hij dat zeker op zijn Chinees gezegd zal hebben.
Het past in elk geval op onze reis maar als we dan dadelijk in Rome zijn dan is de weg afgelegd, de plaats is bereikt en vanaf dat moment is de bestemming weg...
De Drie moeten hier nog eens diep over nadenken maar met behulp van enige geestverruimende middelen zoals een biertje na de dagelijkse tocht moet daar iets op te vinden zijn. Ik houd u op de hoogte.

Gisterenavond in San Gemini rondgewandeld en tot de conclusie gekomen dat ook dit de moeite waard is. Wat ons wel opvalt in Umbrië is dat dit soort stadjes, ondanks het feit dat ze zeer aantrekkelijk zijn, nauwelijks commercieel en toeristisch uitgevent worden. In San Gemini vinden we uiteindelijk om een uur of 5 in de middag welgeteld een bar open en drie gelegenheden om te eten. We besluiten in het hotel waar we slapen ook te eten en dat blijkt een prima keuze. Heerlijk gegeten, goed advies over de wijn bij het eten en weer goedkoop. Mocht u ooit in San Gemini verzeild geraken: Hotel Duomo heeft een romantisch terras met een fantastisch uitzicht over het aanpalende dal en als gezegd, de keukenprins verstaat zijn vak.

Tot zover maar weer met de groeten van

De Drie

  • 07 Augustus 2014 - 16:51

    Lut:

    Nu nog 2 dagen een kleine inspanning(voor jullie toch )
    De beloning zal prachtig zijn.
    Namiddag is Fenna voor het eerst naar haar thuis met mama en papa in Lanaken.Benieuwd of ze daar ook zo rustig blijft als in het zh.
    Wij zijn toch alweer verwend met zo een volmaakt wezentje erbij.


    groetekes fiere oma lut

  • 07 Augustus 2014 - 19:04

    De 4 Van Terschelling:

    Goed aangekomen op Terschelling en zelfs hier kunnen we jullie perfect volgen op jullie roma-trip.
    De temperaturen lopen hier op tot een 25 graden met een aangenaam zeebriesje. Het adres van ons verblijf in de Walvisvaarder, een tip van Sietske, is een echte meevaller.
    Denk niet te veel aan Confucius en aan het einde van de weg. Hier staan andere wijsheden op de muren die ons vooruithelpen.
    LIFE IS SHORT, BREAK THE RULES
    Geniet van jullie aankomst met alles erop en eraan: ALS GOUDEN APPELS OP EEN ZILVEREN BORD

    hier betekent dit nu rosee a volontee

    de groeten van de 4

  • 07 Augustus 2014 - 19:49

    Hans Van Wijhe:

    Ik wist niet dat er in Umbria ook een Calvi bestond.
    Ons bedrijf is genoemd naar Calvi op Corsica.
    Een prachtig eiland en ook een leuke vakantiebestemming weten wij uit eigen ervaring.
    Jullie zijn er bijna. Voor mij tijd om weer even het gras/mos bij de buren te gaan maaien.
    Nog veel plezier in Rome!!
    Hartelijke groeten,
    Greet en Hans

  • 07 Augustus 2014 - 20:17

    Henny:

    Nog even te gaan !! Onvoorstelbaar wat de tijd gevlogen is. Het zit er bijna voor jullie op . Het is weer een hele ervaring rijker. Veel energie nog gewenst voor de laatste loodjes en alvast een hele goeie aankomst in Rome.
    Henny en Theo
    .

  • 07 Augustus 2014 - 22:21

    Bebbel:

    Nog twee dagen om over de weg en de bestemming na te denken....ben benieuwd wat het oplevert. Geniet ervan ....XXX rob en Bebbel

  • 08 Augustus 2014 - 09:54

    Wolter:

    Ik zou het totaal aantal klimmeters maar niet uitrekenen, want dan wordt je nog met terugwerkende kracht moedeloos! Maar je mag er vanuit gaan dat je er gelukkig al ruim boven de 95% van achter de rug hebben! Een paar laatste trappen en jullie zijn er. Succes en plezier!
    Groet,
    Japke en Wolter (vanuit regenachtig (tja wij ook eens) Normandië)

  • 08 Augustus 2014 - 11:22

    Miet:

    Dag Rina,
    Gezien je de gaten gruyére thuis liet heb ik dus nog geen contact kunnen leggen want telenet werd vervangen door skynet met alle gevolgen van dien.
    Ik heb trouwens dezelfde gaten in mijn geheugen want ondertussen ben je alweer een jaartje ouder en wens ik je bij deze een spetterende verjaardag.
    Wat spijtig dat ik het feestadres niet kreeg anders liep ik een stukje om mee te komen vieren.
    Ik heb nu natuurlijk weer eens geen tijd om het hele reisverslag te lezen. Bij gelegenheid doe ik dat.
    Hopelijk loopt alles op wieltjes en doen de banden en de remmen het. En dan daarbij natuurlijk ook de benen die het gros van de inspanningen moeten doen.
    Geniet van alle schoon en geniet van alle leuke en leerrijke dingen die je pad kruisen.
    Ik wens je een ongelooflijke mooie trip met niets dan leuke verrassingen.
    lieve groeten,

  • 08 Augustus 2014 - 11:22

    Miet:

    Dag Rina,
    Gezien je de gaten gruyére thuis liet heb ik dus nog geen contact kunnen leggen want telenet werd vervangen door skynet met alle gevolgen van dien.
    Ik heb trouwens dezelfde gaten in mijn geheugen want ondertussen ben je alweer een jaartje ouder en wens ik je bij deze een spetterende verjaardag.
    Wat spijtig dat ik het feestadres niet kreeg anders liep ik een stukje om mee te komen vieren.
    Ik heb nu natuurlijk weer eens geen tijd om het hele reisverslag te lezen. Bij gelegenheid doe ik dat.
    Hopelijk loopt alles op wieltjes en doen de banden en de remmen het. En dan daarbij natuurlijk ook de benen die het gros van de inspanningen moeten doen.
    Geniet van alle schoon en geniet van alle leuke en leerrijke dingen die je pad kruisen.
    Ik wens je een ongelooflijke mooie trip met niets dan leuke verrassingen.
    lieve groeten,

  • 08 Augustus 2014 - 14:46

    Alex:

    Weg bestemming denk ik dan maar even heel praktisch:-). Maar alle gekheid op het bekende stokje: knap gedaan, het lijkt wel of jullie gevlogen zijn of wat stukken over geslagen hebben, zo snel is het allemaal gegaan, heel knap!! Geniet vooral van de laatste 2 korte etappes, jullie zullen je in Rome best vermaken, daar ben ik niet zo bang voor!

  • 08 Augustus 2014 - 15:32

    Ans:

    Hallo fietsfanaten!!
    Als jullie dit lezen, dan hebben jullie vast de voorlaatste etappe erop zitten! Nog een kleine 40 km morgen en het einddoel is bereikt! Proficiat, een geweldige prestatie! Ik doe het jullie echt niet na!
    Hopelijk hebben jullie beter weer dan hier, die buien zijn echt pet en met deze benauwdheid fietsen is ook geen lolletje.
    Geniet morgen vooral van jullie aankomst in Rome, als jullie Rome aan je voeten ziet liggen!
    Ik zal jullie berichten gaan missen, ik heb ervan genoten. Nog een paar heel fijne dagen en tot ziens!
    Groetjes, Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Ponzano Romano

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2018

Weer op weg!

09 Augustus 2014

Roma!

08 Augustus 2014

De laatste loodjes...

07 Augustus 2014

Nog minder dan 100 kilometer....

06 Augustus 2014

Nogmaals prachtig Umbrië.
De

Dat zijn wij dus

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 17499

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2019 - 31 Augustus 2019

Naar Audes

11 Augustus 2018 - 11 Augustus 2018

LF1op de Fiets

25 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: