Sancoins - Reisverslag uit Vught, Nederland van De Drie - WaarBenJij.nu Sancoins - Reisverslag uit Vught, Nederland van De Drie - WaarBenJij.nu

Sancoins

Door: Ton vdv

Blijf op de hoogte en volg De

22 Augustus 2019 | Nederland, Vught

Vertrokken van het hotel in Nevers naar het station, via een terras om samen een laatste kop koffie van deze reis te drinken. Rina goed op de trein gekregen en op het moment van schrijven is zij al in station Parijs-Nord.
Maar, als gewoonlijk, eerst gisteren.
Het hotel van gisteren was bijzonder. Speciaal voor Bep en Rob: het riep bij mij associaties op van Grand Hotel de la France aan de Rue MonsieurLe Prince in Parijs, lang geleden. Voor de anderen: wij sliepen daar in een vakantie in de jaren 70. De naam van het hotel doet slechts grandeur vermoeden maar om een detail weer te geven: de vloer bij de ingang van de slaapkamer lag 10 cm hoger dan de vloer bij het raam. Geheel nieuw was een en ander dus niet.
Hetzelfde geldt voor hotel du Verdun in Nevers. Wel alles schoon, prima bedden en ondanks dat we in het centrum slapen een rustige weg. Alles in orde dus voor een totaalprijs van € 84,- voor ons drieën tezamen. Kom daar nog eens om.
Het eten liep iets anders dan gedacht. Het visrestaurant sloot zich aan bij drie andere restaurants: congé annulelle of te wel: vakantie! Dat zorgde voor een bezoek aan restaurant Tam! en dat bleek geen slechte greep. Op de laatste gezamenlijke diner-avond van de reis onszelf getrakteerd op bubbels en een prima maaltijd. Wat dat betreft een goede afsluiting van het eerste deel van de reis.
Als gezegd, Rina op de trein en Ans en Ton op weg naar Sancoins. Blijkt een leuk stadje te zijn waar de restaurants gewoon open zijn de rit er naar toe is aangenaam, 36 kilometer (makkie!het lijkt wel vakantie!). Het eerste stuk over een grotere D-weg, het tweede stuk door bos en langs de rivier de Allier. Nooit van gehoord, van die rivier, maar het is een forse stroom.bijzonder is de plek waar met een aquaduct een kruisend kanaal over de rivier heen gaat. Niet alleen de Hollanders kunnen iets van waterwerken, de Fransen zijn blijkbaar ook handig in dit vak.
Het hotel snel gevonden, een Leffe gedronken op een terras, douchen, schrijven en dan in de ruststand.
Tot zover maar weer.
A demain!

De twee-en-een-half.
(Dit stuk heeft de goedkeuring van Rina niet ontvangen, vandaar deze ondertekening)

• 22 Augustus 2019 - 21:29

Pieternel:

Ik dacht begrepen te hebben dat jullie de eindbestemming bereikt hadden. Niet dus.
    Krijgt Ans er een taak bij nu Rina niet meer tot de drie behoort ??

• 22 Augustus 2019 - 22:39

Bebbel:

Haha, dat zien wij zo weer voor ons! De aflopende krakende vloer en het even hard krakende bed én de douchebak in de hoek met plakgordijn. Mémoires douces. Liefs Rob en Bebbel

• 23 Augustus 2019 - 11:25

Carla Durlet:

Dag ton en Ans,
    Vreemd gevoel zeker...na zo'n intense periode met 3, nu met 2 verder! Maak er een mooi diertje van met de wind langs achter. Wij horen straks meer details rechtstreeks van Rina.