De eerste 1000! - Reisverslag uit Pfunds, Oostenrijk van De Drie - WaarBenJij.nu De eerste 1000! - Reisverslag uit Pfunds, Oostenrijk van De Drie - WaarBenJij.nu

De eerste 1000!

Door: Ton vdv

Blijf op de hoogte en volg De

24 Juli 2014 | Oostenrijk, Pfunds

De eerste 1000!

Vertrokken uit Pettneu met een bewolkte hemel en een temperatuur van zo'n 15 graden (schat ik). Na dit dorp gaat het 14 km omlaag en dan is 15 graden niet veel. Alle drie de fleece aan en toch bij de eerste koffiestop na 15 km, na een uurtje dus, hebben we het alle drie koud.
Binnen was het beter en je merkt in het toeristengebied te zitten. Veel buitenlanders en wat hoor je dus: Maastrichts. Even gesproken met de landgenoten (het zijn ook bijna Belgen, die Maastrichtenaren) en dan blijkt de reactie precies eender als die van de Duitsers en Oostenrijkers - zij het dan wel in het Maastrichts:"Mieljaar, sjiek maan" etc.

Na de koffie begint de aanloop naar de Reschenpass. Dat is allemaal nogal te doen, wat hellingen die stevig zijn, een boel vals plat en vooral een prachtige omgeving. Oostenrijk, en vooral Tirol is van een grote schoonheid vanaf de fiets, volop genieten dus.

De lunch genoten bij een bushalte waar de bussen blijkbaar niet erg vaak komen; ze hebben in elk geval voor banken en tafels gezorgd.
Een bushalte? Ze zullen toch niet de bus nemen? Natuurlijk niet! De bus is voor watjes en wij gaan voor de "hard way". Dat met de trein van eerder was slechts een vooronderzoek voor de terugreis, snapt u wel...

Het laatste stuk van de fietstocht van heden levert een kleine voorproef op voor morgen, sommige stukken zijn stevig trappen. Het slot is dat we de laatste drie kilometer in de regen rijden.
Wij stopten vandaag in Pfunds en hebben de intrek genomen in hotel Traube. Ik moet zeggen,van alle gemakken voorzien (het lijkt de Mabi in Maastricht wel!) zodat de hard way van vandaag weer voldoende gecompenseerd kan worden.

En dan natuurlijk: de eerst 1000 kilometer zijn onder de fietswielen door. Dat betekent dat we de helft gehad hebben en het nu aftellen wordt naar Rome. En, 1000 kilometer in 14 dagen, dat is een dikke 71 kilometer gemiddeld. En dat bij een gemiddelde leeftijd van 63,3, kan slechter. We zijn derhalve trots.

Tot zover maar weer met de groeten van

De Drie

• 24 Juli 2014 - 19:41

Henny Van Wessel:

Jodelatiti , de eerste 1000km zitten erop, heerlijk! Het moet jullie een heel goed gevoel geven.
    Wat een geweldige prestatie tot nu toe, zelfs al zouden jullie van nu af aan bussen of treinen!!!!
    Lijkt me alleen al moeilijk om je iedere keer aan het weer aan te passen, laat staan dan ook nog fietsen. Chapeau!!!
    Groetjes Henny en Theo

• 24 Juli 2014 - 19:43

Lut En Pol:

Jullie mogen alle terecht héél trots zijn, en geluk hebben jullie ook om van zoveel schoonheid te mogen en kunnen genieten. Doe zo verder , wij duimen en genieten mee via de reisverslagen.
    Warme groeten uit de Vlaanders. Lut en Pol

• 24 Juli 2014 - 20:14

Nelly:

Jullie mogen echt wel fier zijn op zo 'n prestatie,al 1000 km door weer en wind.
    Nu de tweede helft en dat gaat altijd veel sneller!
    Prevelen jullie onderweg ook eens zoals echte pelgrims??Waarschijnlijk geen tijd voor!
    Zet die mooie plekjes op de harde schijf om nooit meer te vergeten he.

lieve groetjes zus en detwee

• 24 Juli 2014 - 20:52

Nin:

De juf in mij zou zeggen: dat hebben jullie flink gedaan. Een kus van de juf en een bank vooruit.
    1000km ... is om over na te denken. Wij hebben vandaag 40 km gefietst met ondersteuning omdat wandelen ons te warm leek. 71km gemiddeld.... nou... je mag het doen. Ikke niet ... en zeker niet elke dag.
    Zoals Nelly en ik al zeiden bij Lut haar wandelingen... welke intenties hebben jullie dagelijks??? Maakt het misschien draaglijker of juist niet??
    In elk geval... met of zonder spirituele inslag... geniet van Jeezekes schepping en wees dankbaar voor al het moois.

nin

• 24 Juli 2014 - 22:18

Thea En Willy Hoeselt:

Geweldige prestatie van De Drie ! We lezen elke avond met veel genoegen jullie belevenissen.Het is inderdaad top te lezen dat jullie genieten, ondanks regen, van het onderweg zijn ...naar jullie doel! Het leven is als een ui, je zoekt de pit maar de smaak zit in de schillen! Onderweg zijn..we volgen graag jullie weg,ook de volgende kilometers..

• 24 Juli 2014 - 22:52

Wolter:

Dat schiet lekker op! Zeker als je twee etappes tegelijk door krijgt. Ik maakte me gisteren al ongerust. Geen bericht van het fietsfront. Zou er iets niet helemaal goed zijn gegaan? Blijkbaar even het contact met het internet kwijt. Vandaag kwamen beide berichten door en blijken jullie al aan de voet van de Reschenpas te staan. Kun je er morgen meteen flink tegenaan. Ik duim voor in ieder geval droog weer! Tot nu toe toch eigenlijk wat te vaak nattigheid. Eenmaal aan de andere kant wacht la dolce vita in italia. Dat wil qua weer meestal ook wel wat meer meewerken. Succes met de klim tegen de Norbertshöhe, voorzichtig in de afdaling en vooral genieten!
    Groet,
    Wolter

• 24 Juli 2014 - 23:20

André En Carla:

Oef, toch weer nieuws van het fietsend trio. Ik heb gisteren en ook deze morgen gekeken maar helaas geen nieuws. Alhoewel men zegt'geen neiuws , goed nieuws' was ik toch wat ongerust daar de dagelijkse info niet verscheen . Gelukkig is alles O.K. en kunnen we weer nieuwsgierig jullie route volgen. Het kriebelt als ik de beschrijving van de omgeving lees met zijn golvingen.
    Geniet nog van dit mooie landschap aan een rustig tempo op de fiets.