Richting Verona?? - Reisverslag uit Avio, Italië van De Drie - WaarBenJij.nu Richting Verona?? - Reisverslag uit Avio, Italië van De Drie - WaarBenJij.nu

Richting Verona??

Door: Ton vdv

Blijf op de hoogte en volg De

28 Juli 2014 | Italië, Avio

De oplettende lezer zal zeggen:"Hè, ze gingen toch naar Venetië?". Dat was ook zo, echter we kwamen op het idee dat plannen prima is maar aanpassen nog beter.

Gisterenavond kwamen we de twee Nederlandse fietsers uit omgeving Alkmaar weer tegen die we eerder ontmoet hebben. Ik schreef er, dacht ik, al eerder over. De mannelijke helft vroeg zich af wat er nu makkelijker was aan de rit via Venetië vergeleken met de rit naar Verona. Zonder boekje wisten wij dat natuurlijk ook niet maar we lulden ons er maar uit.
Terug gekomen in de jeugdherberg nog maar eens de stukken nagekeken en wat blijkt: de man heeft gelijk! Via Verona blijkt er minder te klimmen en minder kilometers te rijden. Dus de weg naar Verona gekozen. Ruimte genoeg om de ochtend in Trento verder door te brengen -de Piazza del Duomo oftewel het Domplein is zeer gezellig en de moeite waard.

Rond de middag het pad langs de rivier de Àdige weer opgepakt en gevolgd. Weer een prachtig landschap, mooi weer en vals plat naar beneden.
Een kilometer of 10 voor de aankomstplek Àvio werden we omgeleid middels duidelijke gele borden. Op enig moment is de bordenplaatser vermoedelijk verlengd weekeinde gaan vieren want de bebording hield op en we eindigden op de grote weg. Weliswaar in de goede richting maar plezierig fietsen is anders.
Lang leve de GPS: met behulp van het machientje kwamen we na een stevige klim -niet op gerekend natuurlijk- op een autoweg die nog niet opengesteld is. Twee tieners gebruikten het verse asfalt om zich te bekwamen op het skateboard; zij meldden ons dat we inderdaad via deze weg uiteindelijk weer op de route zouden komen. Rustiger fietsen als op dat stukje kan natuurlijk niet.
In Àvio aangekomen bleek dat het adres van de B&B weliswaar aan de Via Valle del Molini ligt, je vermoedt dan een vallei, maar dat die vallei dan toch 200 meter of zo hoger ligt dan de rivier die we aan het volgen zijn. Of we uit het dorp nog maar een kilometer met 11% omhoog wilden gaan....
Snel besloten een ander adres in het dorp te zoeken. In het hotel waar we nu zitten was eerst geen plaats, toen we vroegen of de auberge aan de overkant ruimte had bleek de bazin ineens toch een kleine kamer voor drie te hebben en uiteindelijk hebben we een redelijk ruime kamer met douche, toilet, bidet, tv, airco en wat al niet gekregen.
Enfin, dorst krijg ik er wel van dus zometeen te veld naar een plek waar we wat kunnen eten en drinken.

Tot zover maar weer met de groeten van

De Drie

• 28 Juli 2014 - 19:35

Lut:

Goed van jullie..af en toe mogen jullie ook eens afwijken van het plan en het jullie een stukje makkelijker maken.t'Is toch vakantie hé.

xx

• 28 Juli 2014 - 21:33

Wolter:

Je zou Toscane toch niet willen missen?! Goeie keus lijkt mij. In ieder geval eerst genieten van de vlakke povlakte, voordat jullie weer wat kuitenbijtertjes krijgen. En Verona kent natuurlijk veel culturele uitdagingen. Wie weet? Geen weerbericht betekent goed weer? Ik hoop het tenminste voor jullie. Wij vertrekken morgen naar Bretagne, om daar in ledigheid onze vakantie door te brengen. Veel plezier en succes met de komende kilometers.
    Groet, Wolter