Bijna in Bonn - Reisverslag uit Villip, Duitsland van De Drie - WaarBenJij.nu Bijna in Bonn - Reisverslag uit Villip, Duitsland van De Drie - WaarBenJij.nu

Bijna in Bonn

Door: Ton vdv

Blijf op de hoogte en volg De

13 Juli 2014 | Duitsland, Villip

Vanochtend vertrokken met -het wordt een gewoonte- regen. Gelukkig niet te lang, na een uurtje kon "de plastic" van het lijf. Het parcours volgt grotendeels de rivier de Rur die op verschillende plaatsen pas overstroomd geweest is. Veel borden, net als gisteren, met afsluitingen. Van bos naar platteland naar dorpje leidende weg. Zonder nu spectaculaire zaken te kunnen melden bevalt dat in elk geval prima.

Gisteren kwamen we twee landgenoten tegen die, naar nu blijkt, de Reitsmaroute aan het volgen zijn met als doel Venetië. We kwamen ze vandaag weer bij een kop koffie tegen; dat zullen we nog wel vaker meemaken, zo schat ik in.
Even iets over de gezondheid. Ondergetekende heeft blijkbaar net voor de reis wat virussen opgedaan; een verkoudheid is mijn deel. Dat betekent hoestend en proestend door het land maar na twee dagen keert het tij gelukkig. U zult wellicht denken : "met je neus hoef je toch niet te trappen dus wat zou het?" Maar conditioneel doet het wel iets met je. Gelukkig wachten de dames op me of zou dat komen omdat ik de portemonnee beheer?

Rustig doorgefietst naar Villip, een klein dorpje op zo'n 15 km van Bonn en zo een dikke 250 km op de teller gezet. 12,5% van de afstand derhalve gedaan! Tenminste als Rina gelijk heeft dat de reis 2000 km lang zal zijn. We gaan zien.
Het hotel in Villip blijkt een aantal appartementen te hebben. Een is er voor ons. Een tweepersoonskamer, een eenpersoonskamer, badkamer met toilet en een eigen opgang. Perfect derhalve.

Nog even gisterenavond. Los van het voetballen -ik zag er niets van en Rina slechts een paar minuten- want daar weten jullie als lezers nu meer van. Een eenvoudige doch voedzame maaltijd genoten (met dank aan Maarten Toonder) met een goed glas wijn of een pint bier. In het restaurant natuurlijk wel al de voorbeschouwingen door stamgasten over Brazilië vs Holland, en de vraag met hoeveel de Duitsers van Argentinië gaan winnen. De algemene mening over de uitslag van gisterenavond duidt op vakkundig commentaar: we hebben een weddenschap 2-4 afgesloten zien worden en allen waren het er over eens dat Holland zou winnen.

Enfin, Gary Lineker zal wel weer gelijk krijgen: Wat is voetbal? Dat is een leuk spel en op het einde winnen de Duitsers (geparafraseerd).

Tot zover weer.
Met de groeten van

De drie.

  • 13 Juli 2014 - 18:03

    Henny Van Wessel:

    Hallo Ans, Ton en Rina

    Na drie dagen al bijna Bonn bereikt, je kunt wel zeggen dat de vaart erin zit ondanks de regen, het geproest en het gesnotter. Hopelijk wordt het weer komende week wat aangenamer en gaan de pedaaltjes dan nog wat vlugger rond.
    Geniet van de schnitzels en de pullen bier tijdens het fussball.
    Sinds gisteren zijn we terug van Schotland. Prachtige natuur maar niet fietsvriendelijk!
    En voor morgen succes.
    Henny, ook van Theo

  • 13 Juli 2014 - 23:03

    Jeanne Croijmans:

    Hoi Ans, Ton en Rina,

    Jeetje, zeg zo snel al in Bonn? Als ik me goed herinner, zijn jullie toch pas op 11 juli gestart?
    Jullie zijn al echte professionals !
    Ben gisteren naar de bruiloft geweest van mijn nichtje. Was geweldig en erg gezellig. Haar vader, mijn zwager, je weet wel Ans: hij heeft ALS, heeft haar zelf weggegeven in de kerk.
    Hij kon nog in een rolstoel liggen, werd door iemand de kerk ingereden en Monique liep ernaast met haar hand op zijn hand, poehhhhh .......kreeg wel ff een brok in mijn keel.
    Monique trouwde met een Deen en die familie was natuurlijk ook hier. Zeer sympathieke mensen alsof ze je al jaren kennen...
    Vandaag was mijn dochter jarig, Linda, alweer 33 jaar! Ff op de fiets er naar toe, wel 45 kilometertjes op en neer! Niets vergeleken met jullie tocht maar voor mij weer een enorme prestatie ! Nog ff en ik haal jullie in!
    Nou, houd de kuiten gesmeerd en de vaart erin! En geniet!

    Groetjes
    Jeanne en ook van Henk

  • 13 Juli 2014 - 23:03

    Jeanne Croijmans:

    Hoi Ans, Ton en Rina,

    Jeetje, zeg zo snel al in Bonn? Als ik me goed herinner, zijn jullie toch pas op 11 juli gestart?
    Jullie zijn al echte professionals !
    Ben gisteren naar de bruiloft geweest van mijn nichtje. Was geweldig en erg gezellig. Haar vader, mijn zwager, je weet wel Ans: hij heeft ALS, heeft haar zelf weggegeven in de kerk.
    Hij kon nog in een rolstoel liggen, werd door iemand de kerk ingereden en Monique liep ernaast met haar hand op zijn hand, poehhhhh .......kreeg wel ff een brok in mijn keel.
    Monique trouwde met een Deen en die familie was natuurlijk ook hier. Zeer sympathieke mensen alsof ze je al jaren kennen...
    Vandaag was mijn dochter jarig, Linda, alweer 33 jaar! Ff op de fiets er naar toe, wel 45 kilometertjes op en neer! Niets vergeleken met jullie tocht maar voor mij weer een enorme prestatie ! Nog ff en ik haal jullie in!
    Nou, houd de kuiten gesmeerd en de vaart erin! En geniet!

    Groetjes
    Jeanne en ook van Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Villip

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2018

Weer op weg!

09 Augustus 2014

Roma!

08 Augustus 2014

De laatste loodjes...

07 Augustus 2014

Nog minder dan 100 kilometer....

06 Augustus 2014

Nogmaals prachtig Umbrië.
De

Dat zijn wij dus

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 17567

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2019 - 31 Augustus 2019

Naar Audes

11 Augustus 2018 - 11 Augustus 2018

LF1op de Fiets

25 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: